Preşedintele Klaus Iohannis a promulgat astăzi legea pentru modificarea şi completarea Legii nr. 62/2019 privind activitatea consulară.
Actul normativ permite ca cetăţenii să poată accesa servicii consulare online, fără a fi nevoiţi să se prezinte la sediul misiunii diplomatice sau al oficiului consular.
L E G E pentru modificarea şi completarea Legii nr. 62/2019 privind activitatea consulară
Parlamentul României adoptă prezenta lege.
Art. I. – Legea nr. 62/2019 privind activitatea consulară, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 299 din 18 aprilie 2019, cu modificările ulterioare, se modifică și se completează după cum urmează:
1. La articolul 26, după alineatul (2) se introduc trei noi alineate, alineatele (3) – (5), cu următorul cuprins:
„(3) Cererea de servicii consulare se depune personal sau, după caz, se transmite în format electronic.
(4) În funcţie de tipul de serviciu consular solicitat şi de opţiunea titularului cererii, documentele eliberate în cadrul activităţii consulare se ridică personal sau, după caz, se expediază prin servicii de curierat, cu suportarea cheltuielilor de expediţie de către solicitanţi ori se transmit în format electronic, după ce au fost emise şi semnate cu semnătură electronică calificată.
(5) Categoriile de servicii consulare care se pot solicita, respectiv presta în format electronic, documentele eliberate care se pot expedia prin servicii de curierat, procedura de depunere și soluționare a cererilor respective, precum și orice alte aspecte conexe se stabilesc prin ordin al ministrului afacerilor externe.”
2. La articolul 65 alineatul (1), litera a) se modifică şi va avea următorul cuprins:
,,a) Sistemul informatic pentru managementul integrat al serviciilor pentru cetăţeni, prin care sunt procesate cererile de servicii consulare, se înregistrează cetăţenii români aflaţi în străinătate, se procesează şi se centralizează evaluările, sugestiile şi propunerile venite de la cetăţeni, se poartă corespondenţa interinstituţională, se ţine evidenţa cazurilor de asistenţă şi protecţie consulară, se emit şi se eliberează, după caz, documente specifice;”
3. La articolul 67, după alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (21), cu următorul cuprins:
„(21) Diplomaţii cu atribuţii consulare şi funcţionarii consulari utilizează, după caz, semnături electronice calificate.”
Art. II. – Ordinul ministrului afacerilor externe prevăzut la art. 26 alin. (5) din Legea nr. 62/2019 privind activitatea consulară, cu modificările ulterioare, precum și cu modificările și completările aduse prin prezenta lege, se emite în termen de 90 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei legi.
Actul normativ permite ca cetăţenii să poată accesa servicii consulare online, fără a fi nevoiţi să se prezinte la sediul misiunii diplomatice sau al oficiului consular.
L E G E pentru modificarea şi completarea Legii nr. 62/2019 privind activitatea consulară
Parlamentul României adoptă prezenta lege.
Art. I. – Legea nr. 62/2019 privind activitatea consulară, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 299 din 18 aprilie 2019, cu modificările ulterioare, se modifică și se completează după cum urmează:
1. La articolul 26, după alineatul (2) se introduc trei noi alineate, alineatele (3) – (5), cu următorul cuprins:
„(3) Cererea de servicii consulare se depune personal sau, după caz, se transmite în format electronic.
(4) În funcţie de tipul de serviciu consular solicitat şi de opţiunea titularului cererii, documentele eliberate în cadrul activităţii consulare se ridică personal sau, după caz, se expediază prin servicii de curierat, cu suportarea cheltuielilor de expediţie de către solicitanţi ori se transmit în format electronic, după ce au fost emise şi semnate cu semnătură electronică calificată.
(5) Categoriile de servicii consulare care se pot solicita, respectiv presta în format electronic, documentele eliberate care se pot expedia prin servicii de curierat, procedura de depunere și soluționare a cererilor respective, precum și orice alte aspecte conexe se stabilesc prin ordin al ministrului afacerilor externe.”
2. La articolul 65 alineatul (1), litera a) se modifică şi va avea următorul cuprins:
,,a) Sistemul informatic pentru managementul integrat al serviciilor pentru cetăţeni, prin care sunt procesate cererile de servicii consulare, se înregistrează cetăţenii români aflaţi în străinătate, se procesează şi se centralizează evaluările, sugestiile şi propunerile venite de la cetăţeni, se poartă corespondenţa interinstituţională, se ţine evidenţa cazurilor de asistenţă şi protecţie consulară, se emit şi se eliberează, după caz, documente specifice;”
3. La articolul 67, după alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (21), cu următorul cuprins:
„(21) Diplomaţii cu atribuţii consulare şi funcţionarii consulari utilizează, după caz, semnături electronice calificate.”
Art. II. – Ordinul ministrului afacerilor externe prevăzut la art. 26 alin. (5) din Legea nr. 62/2019 privind activitatea consulară, cu modificările ulterioare, precum și cu modificările și completările aduse prin prezenta lege, se emite în termen de 90 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei legi.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu