duminică, 12 aprilie 2020

Profesorii de la ASE dau consultanță gratuită firmelor afectate de criza coronavirus.

Profesorul de economie Eduard Dinu, împreună cu rectorul Academiei de Studii Economice (ASE) din București, Nicolae Istudor, și alți profesori ai instituției de stat, acordă consultanță gratuită antreprenorilor români afectați de criza economică provocată de pandemia de coronavirus.


„Pur și simplu mi-a venit ideea să vedem cum putem să ajutăm și noi”, a declarat, pentru Libertatea, prof. univ. dr. Eduard Dinu. Cele 6 cadre didactice implicate în proiectul de consultanță au început lucru de acum o săptămână, iar sfaturile lor pot fi solicitate la adresa de e-mail consultanta.afaceri@ase.ro. Dacă cererea va fi mare, alți 10 profesori se vor alătura proiectului.

„Nu vorbim din manual”

Prof. univ. dr. Eduard Dinu:
„Încercăm să acoperim plaja principală: fiscală și psihologică. Toți cei de care vorbesc avem firme, nu vorbim din manual. Acuma, fiecare firmă are un istoric, e ca un pacient. Unii mi-au dat pe email, dar problema lor e că vânzările scad de 5 ani.”

Fluxul de bani, mai presus ca profitul Profesorul spune că fluxul de numerar este instrumentul-cheie, chiar mai presus decât profitul sau rentabilitatea.

”Scăzând vânzările, în principal în HoReCa (hoteluri, restaurante, cafenele – n. r.) și fashion, au scădere a cash-flow-ului. Acest lucru presupune măsuri pe două planuri: venituri/încasări și cheltuieli/plăți”, spune profesorul.

Diversificarea afacerii
Câteva sfaturi de la profesorul Eduard Dinu pentru proprietarii de firme:
  • În primul rând trebuie să facă diversificarea afacerii. ”Să vadă ce merge bine acum. Spre exemplu, multe firme trec pe livrări la domiciliu, Farmec face biocide. Am un coleg care a făcut măști la imprimantă 3D.”
  • Trecere cât mai mare pe online. ”Trebuie diversificate canalele de vânzare. Dar atenție, dacă doar îți faci un site nu e mare lucru. Efortul mic aduce un efect pe măsură. Trebuie publicitate, reclamă agresivă.”
  • Să intre într-un marketplace, precum platformele retailerilor online eMAG sau Cel.ro. ”Chiar dacă dai un comision de 10%, decât să ai un butic într-un mall și să nu vinzi nimic, mai bine așa. Cu cât ai costuri fixe, cu atât poți avea pierderi, a se vedea companiile aeriene.”
  • Scăderea prețurilor. ”Mai sunt niște strategii pe care le-am văzut din experiența mea: bananele se strică, dar ei nu scad prețul. Cu alte cuvinte, vor fi pierderi totale. Rămân prizonierii profitului. Trebuie o politică mai flexibilă în privința prețurilor și a stocurilor. Nu descoperim noi roata. E foarte grav acolo unde tot lanțul este gripat, gen HoReCa. Dar ceva e mai bun decât zero.”
  • Renegocierea chiriilor. ”Ca și chiriaș într-un mall sau centru comercial acum ne-a crescut puterea de negociere, mai ales dacă vindem și online.”
  • Avertisment în privința tratamentului aplicat salariaților. ”Puterea de negociere s-a balansat foarte mult și în privința salariilor. Aici trebuie o abordare diferită. Dacă îi dăm afară sau le oferim puțin cât să plece singuri, în 2 luni o să îi căutăm iar, când va trece criza. Comunicarea este vitală, nu să nu le răspunzi la telefon când întreabă de salariu.”
  • Accent pe optimism. ”Trebuie evitat pesimismul. Orice criză este o oportunitate. Trebuie să vedem raportul între personalul productiv și băgătorii de seamă. De asemenea, privatul de la noi nu a observat că trebuie să facă trecere pe online, au zis că merge așa. De asemenea, creșterea plăților online a dus la creșterea eficienței.”
Puteți găsi proiectul de consultanță AICI.

Cei interesați să primească sfaturi de la profesioniști pot contacta grupul de profesori pe adresa de e-mail consultanta.afaceri@ase.ro.

Sursa: Libertatea

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

blacktech.ro

Postări populare

empria.ro